čtvrtek 16. června 2016

Nejlehčí a nejlepší snídaně


Ráno cestou do koupelny nasypu do misky drobné ovesné vločky s klíčky, posypu chia semínky a skořicí, přidám hrst nesířených rozinek a zlehka nalámaných vlašských ořechů.
Tahle směs se dá připravit i dopředu do velké sklenice a sypat už smíchaná, to je další ušetřený čas.
Zaliju ovesným nebo rýžovým mlékem, navrch dám ovoce (nejraději mám borůvky) a jdu vykonat ranní hygienu.
Když se vrátím, můžu jíst.
Ujíždím na tom.
Ještě víc než na bezlepkové variantě .
Díky sladkému mléku a ovoci není potřeba žádné sladidlo, jemné vločky s klíčky jsou hned měkké, proto netřeba vařit, směs už za krátkou dobu krásně zhoustne a "zpudinkovatí".
Doporučuju!

7 komentářů:

  1. :-)
    Ja mám chuť na kašu až poobede:-) a mám teraz chia a prosové vločky ,,v pozore,, na linke, lebo aj Dot na tom frčí..., zalievam horúcou vodou.
    Ovocie stále zle znášam, orechy môžem, ale mandle sú jediné na ktoré mám chuť:o/ moje nervy asi....
    Dávam trocha jogurtu, viem vy mliečne nie, ja zase netolerujem sóju a bojím sa tofu..., hoci Naďa varí najmä z tofu.
    A tvoje recepty som už rozoslala o poschodie vyšie dcéram, Dorotka teraz je ako ja a aj sama pečie, skúša....
    ,,Debničku do domu,, máme od zimy, takže repa, celer, mrkva, špenát atď stále, len ja škrobové jedlá netolerujem, hoci mi chutia najviac, och!!
    To taká moja záhada a preto celozrnná ryža a bezlepkový chlieb doma pečený, hoci tie ich múky z lekárne sú škrobové...pridávame semiačka a pohanku.
    Ryžové slíže niečim dorábajú..., býva mi od nich zle!
    Inšpiruješ ma, pa:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuju! Na celozrnnou rýži jsem se naučila až nedávno, do té doby jsem si myslela, že musí být suchá, ale moc mi chutná.

      Vymazat
    2. Prisýpam všetky druhy semiačok do dovárajúcej sa ryže, najmä ľanové to prepoja tým slizom:-)a chuť je výtečná (a niekedy nadrobím mozzarellu, ty môžeš tofu):-)

      Vymazat
  2. Dělám to skoro stejně jako ty! Jen občas ještě přidávám corn flakes, až navrch, aby se moc nerozmočily. Nebo střídám ovesné vločky s pohankovými - znáš? taky se nemusí namáčet. Ale představ si, že mi nedávno jedna zkušená paní, co jí jen raw, řekla, že by se ořechy a semena měly namáčet večer předem - zalít vodou (tu potom ráno slít). Důvod už jsem zapomněla, ale má to co dělat se živinami ukrytými vevnitř.
    Jo a mmch nedávno jsem na Slevomatu objevila bezlepkové ovesné vločky, ale ty normální bez klíčků. Zdravím Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, pohankové znám a mám i jahelné, ale stejně většinou rutinně skončím u ovesných. O tom namáčení ořechů jsem slyšela, ale jelikož nejedu jen raw, tak to flákám :-). Díky za tip a pěkné odzítřkaléto! :-)

      Vymazat
  3. Díky za tenhle recept. Zrovna něco takového se mi teď parádně šikne. Vyzkoušeno už dvakrát. Chrochtáníčko taky dvakrát. :o)

    OdpovědětVymazat