úterý 10. května 2016

Jarní koláč s bylinkovým krémem


Po přejedení medvědím česnekem mám díky kamarádce, která mě každoročně zásobí, náležitě nasyslen i libeček.
To už je skoro léto!

První pokus o něco nového v nové troubě (doteď jsem ji testovala a zkoušela péct jen osvědčené věci - štrúdly, maso, štrúdly... ): jarní koláč plný bylinek a hrášku inspirovaný receptem z Veganotic, upravený pro naše stravovací potřeby.
Foto příště přefotím, vyfotila jsem narychlo posledního chudáčka, zbylého z večera.
Je nutné koláč nechat po dokončení pár hodin rozležet, aby se chutě jednotlivých surovin propojily.

Dvě kostky tofu (měla jsem jednu větší a jednu menší, dohromady měly něco málo přes 400 g a použila jsem po jedné kostce přírodního a česnekového) jsem po vyndání z obalu nechala okapat, zabalila do papírových utěrek, mírně zatížila a nechala chvíli lisovat, aby se z něj dostalo co nejvíc vody.
Mezitím jsem si udělala těsto: 

120 g rýžové mouky
80 g celozrnné špaldové mouky (můžete ale klidně použít jen špaldovou)
zarovnanou lžičku soli
lžičku bezfosfátového prdopeče
100 ml rostlinného oleje

jsem v míse smíchala dohromady, vtlačila do dortové formy a upekla dozlatova.
Jo, mám už troubu s ukazatelem teploty, takže se už nemůžu vymlouvat, ale stejně jsem si nezapsala na kolik a jak dlouho péct, pokusím se příště polepšit :-).
Ve slané vodě jsem krátce povařila asi polovinu balení mraženého hrášku, rychle ho zchladila pod ledovou vodou (kvůli zachování barvy) a nechala na sítku okapat.

Na bylinkový krém jsem pokrájela všechno vykapané tofu, přidala
hrst (asi 10 dkg) mletých vlašských ořechů
šťávu z velkého citronu
velkou lžíci tahini
dvě lžíce sojanézy (nebo kvalitní majonézy) 
jednu drobně pokrájenou jarní cibulku s natí
vrchovatou velkou hrst bylinek (použila jsem libeček a bazalku - za bazalku se přimlouvám, ale hodí se i máta, pažitka, medvědí česnek ...)

osolila (tofu snese dost soli), opepřila a za přilévání rostlinného mléka (stačí i voda) všechno společně rozmixovala na hladký krém, který chutí i konzistencí připomíná tvarohový.
Náplň se dobře dělá ve velkém mixéru, sekáčku nebo foodprocessoru, v případě nouze poslouží i tyčový mixér.
Na vychladlý korpus jsem nanesla krém a koláč vydatně posypala hráškem a bylinkama.
Byla jsem z něj nadšená (minimálně do doby, než jsem ochutnala další levely u Pierra ;-) ).
Děti bohužel už méně, nemají rády tepelně neupravené bylinky.

Hezké úterý přeju.

Žádné komentáře:

Okomentovat