úterý 16. prosince 2014


Móda se v oblasti vánočního cukroví ubírá sice asi trochu jiným směrem k novým a neotřelým příchutím, já tu mám ale dnes něco pro milovníky klasiky.
Masarykovy suchárky jsme pekli u nás doma snad odjakživa.
Chuťově se trochu podobají vanilkovým rohlíčkům, i když bez cukrové krusty, zato se "masarykáče", který já osobně raději (rohlíčky peču pro muže), můžou pochlubit jemným ocáknutím hořkou čokoládou.
Tohle cukroví je vděčný v tom, že a) chutná výborně  b) není vůbec náročný na manuální zručnost ani pomůcky, formičky... c) je hned hotový.
Jelikož mi u něj netečou nervy jako třeba u lineckýho, nechávám si tohle těsto jako poslední, když už jsem znavena :-).
Neexistuje snad žádný jednodušší pečený cukroví - a určitě ho stihnete i na poslední chvíli.
 
MASARYKOVY SUCHÁRKY

300 g hladké mouky (letos jsem ve všech těstech úspěšně nahradila část mouky celozrnnou jemně mletou špaldovou bez újmy na chuti i konzistenci těsta)
100 g hrubě nasekaných lískových oříšků
100 g práškového cukru
1 žloutek
200 g změklého másla

Ze všech ingrediencí vypracuju těsto, který nepotřebuje odpočívat, proto ho hned můžu rozdělit na několik částí.
Z každé části vytvaruju váleček, ze kterýho odkrajuju nožem placičky (velikost jak je libo).
Každou placičku ještě splácnu rukou a položím na plech vyložený pečicím papírem.
Peču dozlatova, ale spíš méně, protože zatímco na povrchu mají zůstat suchárky jen lehce nazlátlé, zespodu jsou dřív tmavé, což snadno sklouzne k barvě uhlu :-).

Vychladlé suchárky pocákám rozpuštěnou hořkou čokoládou - většinou to dělám až se zdobením a plněním dalšího cukroví.

P.S.
... i tak je ale mým vánočním favoritem, dokonce i před milovanou vánočkou a tvarohovou štolou, bílkový chlebíček plný různých druhů ořechů, rozinek a čokolády. Peču ho ale až těsně před svátky, když nasbírám dostatečný množství bílků, takže ho letos jen vyfotím a předhodím, budu-li živa a zdráva, třeba příští rok před Vánoci :-).

4 komentáře:

  1. Vau, tak že bych aspoň jedno cukroví nakonec upekla? Díkes! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá, rohlíčky čekají v krabici, jestli budete mít tu cestu kolem... když ne, tak je sežerem :-).

      Vymazat
  2. tak tohle je perfektně nenáročný. mě přestává pečení bavit cca po jednom plechu, a slepování lineckého doslova nenávidím, ale můžu za to, že ho Ájule miluje, protože je tam marmeláda a co je s marmeládou je prostě nej... jinak mi pečeme ze špaldovky naplno a chutná výborně... není tak světlé ale chuťově bych řekla, že lepší... Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je přímo, když se neurazíš :-), blbuvzdorný :-) cukroví. Já ze špaldovky peču už taky kdeco, ale bála jsem se ji nahradit v cukroví celou, abych si to nechtěla hodit při vykrajování a šoulení rohlíků...:-) vykrajovat mě baví jen perníky (protože to jde samo) a krájet tohle, protože to je hned hotový, linecký a rohlíky peču dětem a mužovi, to snad ani nejím, aby po mně nedej bože nechtěli upíct víc :-). Já sama pro sebe musím mít bílkový chlebíček ke všem snídaním až do Silvestra, abych se pak začla těšit na jarní bezcukerný půst :-).

      Vymazat