úterý 17. prosince 2013


Stejně jako v předchozích letech, nápad přišel za 5 minut dvanáct.
Přesněji řečeno v neděli před obědem.
Už jsem se bála, že ten loňský byl fakt poslední a že letos vynecháme, ale naštěstí jsme to stihli.
Fotím, muž žhaví Photoshop, tiskne a řeže, já nadepisuju obálky a čuchám vůni papíru, píšu na péefko pozdravy a kompletuju obálky, Anička razí hvězdičky.
Hezký odpoledne to bylo.
Večer se na stole nakupí hromada dopisů.
Včera byla nacpána do chřtánu schránce (ještě, že každý rok před Vánoci zjistím aktuální cenu známky - a propo - víte, kolik teď stojí? Já to nevěděla...).
Dnes nebo v následujících dnech dorazí kam mají.
Každý rok je jich víc a víc.
Široké příbuzenstvo, blízcí kamarádi, ale i lidi, s kterými už se skoro nevidíme a každoročně čekají, až na papíře uvidí naše děti, jak jsme se rozrostli a vyrostli.
Farář, který nás oddával.
Náš biřmovací kmotříček.
A to nepočítám ty, co rozešleme mailem.
Jo, stojí to nejen nějaký úsilí, vlastně by se dalo říct, že v dnešní elektronický době zbytečný nejen úsilí.
Ale stejně mám radost, že jsme neporušili tradici a mám radost, že mají radost.
A když nám taky přistane ve schránce jinej dopis než nedoplatek za elektriku (i když na nějaký oplácení fakt nečekáme), těším se na překvápko uvnitř jako když jsem v pubertě otvírala svůj první milostnej dopis :-).

Ale co je nejdůležitější - mám radost, že ta přání máme vůbec komu poslat.

16 komentářů:

  1. Taky jsem myslela, že už budeme muset letos vynechat... nakonec se také v neděli zadařilo, jen posílat budeme až zítra, tak snad to stihne přijít včas:-) Holky posílají Aňulce a Emulce pusinku... V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jupí, budem se těšit! :-) doufám, že máte aktuální známky a nebudete muset přelepovat jako my :-)...

      Vymazat
    2. Jejda, a kolik to teda letos dělá? To víš, milostný dopisy už jsem dlouho neposílala...

      Vymazat
    3. Na známce je A a stojí 13 Kč... Já nalepila loňský za deset a Luky se pak vracel :-)...

      Vymazat
  2. Ano, tak přesně tuhle činnost zatím nejsem schopná v naší rodině uvést do reaility....A přitom máš pravdu. Bílá, rukou nadepsaná obálka vždycky tolik potěší...jen ty známky, taky jsem dneska málem šla do kolen když jsem se to dozvěděla. Zkrátka dopisy budou prostě dárkem k nezaplacení:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jo :-)... hlavně, že to tentokrát šlo bez olizování Zemana :-)...

      Vymazat
  3. Je to moc hezký zvyk, taky s manželem každý rok děláme nějaké jednoduché PF z našich fotek...začali jsme už, když jsme spolu chodili a pořád nás to drží...do papírové formy jsme ale zatím nedospěli, ale co není může být, protože ty vaše vypadají krásně...a je fakt, že lidi už skoro neví, jaké to je držet v rukou dopis od někoho jiného než z banky, operátora, atd... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, my taky od doby, co spolu chodíme, nejdřív nám graficky muž vypomáhal v "rodné" rodině a pak jsme pokračovali v naší... a ta papírová nějak stoupají každým rokem, nevím čím to je, ale asi se lidi začínají vracet k oblibě papíru...:-) nám jinak domů chodí už jenom složenky :-). Na nedoplatky, samozřejmě :-).

      Vymazat
  4. Dopisy jsou bezkonkurenčně nejlepší. Je to krásný zvyk a taky ho u nás doma stále pětujeme a přání každoročně rozesíláme... a když ne přání vánoční, tka alepsoň novoroční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, my vždycky spláchnem Vánoce a PF najednou, ale za to si to užijeme dosyta :-) - přesto se občas najde někdo, kdo přesto, že dostane do schránky papírové Pf, nás upozorní, že jsme mu nepopřáli smskou (a nějakou "vtipnou" básničkou) :-)

      Vymazat
  5. Káňátka, velké díky za "origoš" péefko, úplně super nápad. Moc jste nás potěšili :-) Cenu známek radši ani nekomentovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky, rádo se stalo :-)! Nechtěla jsem, aby to vyznělo jako rozhořčení nad cenou známek a stěžování si, "kolik jsme toho do lidí vrazili" :-), my bysme to stejně posílali dál, jen jsem byla překvapená tou změnou, protože mi to fakt uniklo... holt mateřská je náročná, jsem pěkně mimo :-)

      Vymazat
    2. Však to tak nevyznělo, Zdeni..já to zjistila teprve nedávno a vcelku mě to překvapilo, ale kdyby to člověk bral nějak vážně, tak by neposílal vůbec nic a to by byla škoda, takže asi tak. Holt ceny dolů už rozhodně nikdy asi nepůjdou a tak to prostě je...

      Vymazat
  6. Mušíku paráda stejně jako loni jsem se pobavila, též zdravíme od nás z biofarmy :-) A těším se až se někdy v příštím roce uvidíme. Moc zdravíme mušky, minimušky a jinou zvířenu. :-) Tvoje muška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za vzkaz muško! Pozdravy jsem vyřídila a budem se těšit na tu návštěvu!

      Vymazat
  7. :-* Já se taky budu moc těšit Káňátka. Užijte si krásné vánoce a hlavně ten zimní spánek. :-)

    OdpovědětVymazat